Sériová výroba elektronáprav, statorů a rotorů by měla začít v roce 2024, další rok je pak v plánu odstartovat sériovou výrobu elektromotorů. Bude potřeba vymyslet mimo jiné i nový název pobočky věnující se elektromobilitě. Jihlavský závod se na budoucnost připravuje již nyní, v příštím roce na jaře dojde k instalaci prvních výrobních linek. Před spuštěním sériové výroby je třeba vyrobit vzorky nových produktů, které pilotní zákazník otestuje.
Pikantní je, že firma před pár dny v dopise varovala automobilky, aby nesázely všechny své kapacity a peníze na elektromobilitu, budoucnost má být v diverzifikaci, tedy kombinaci různých pohonů. Podobně mluví i široká veřejnost, každý preferuje jinou cestu. „Budoucnost vidím ve vodíkových palivových článcích, ale tam se o pohon stará také elektromotor, tak proč ne,“ reagoval na informaci o elektromotorech, které budou vznikat v krajském městě Vysočiny, Jiří Dolejší z Jihlavska.
Některé nevýrobní oblasti jako třeba technická údržba strojů se přesouvají do nedávno otevřeného Log Pointu 112. Ten je vzdálený jen zhruba dva kilometry od závodu 3, který firma na novou výrobu připravuje.
V Jihlavě bude také dlouhodobá zkušebna. Jelikož elektrický motor s vysokou pravděpodobností ještě dlouho nebude jediným pohonem na trhu, věnuje se jihlavský závod i stávající výrobě a vývoji komponent pro spalovací motory. Zatímco však například čerpadla a raily směřují nejprve do motoráren, výrobky pro elektromobily bude firma dodávat rovnou výrobcům elektromobilů.
Bosch v elektromobilitě vidí také příležitosti v oblasti zaměstnanosti. „Do budoucna budeme hledat zaměstnance nejen do výrobních pozic, ale i do specializovaných profesí a podpůrných oddělení,“ naznačil Ralph Carle. Jihlavský závod už teď zaměstnává čtyři a půl tisíce lidí. Otázkou však je, nakolik bude nová výroba robotizovaná.