Na opačném konci Brtnice teď auta sjíždějí nebo najíždějí na krátkou objížďku, před Přísekou navazující na hlavní silnici do Jihlavy.

Úzkou silnici s částečně vyspraveným povrchem, množstvím výmolů a zatáčkami dělají ještě nebezpečnější kamiony, nerespektující zákaz vjezdu.

„Jezdím tudy denně a někdy jsem z toho na mrtvici. Zrovna včera jsem musel málem do příkopu, když v protisměru jel kamion na klády, přitom tady mají zákaz,“ právem se rozčiloval řidič Jiří Procházka z Jihlavy, neboť kamiony přes zákaz na objížďku zabloudí dost často.

Lidem vadí kamiony na úzké silnici

„Měl jsem tu už nějaké stížnosti na kamiony. Osobní auta se na objížďce vyhýbají docela dobře, ale když se tam namotá s kamionem neukázněný řidič, hned je problém,“ potvrdil starosta Brtnice Stanislav Jirků.

Magistrátní specialista na dopravu Hynek Schimmer uvedl, že na výběr objízdných tras bylo minimum možností. „Zvážili jsme všechny varianty, přes Puklice i Luka, ale trasy byly delší s dalšími komplikacemi. Odklonili jsme nákladní automobily nad 7,5 tuny směrem na Stonařov a z Příseky na Puklice,“ vyjmenoval Hynek Schimmer.

Odborníci se při plánování objížďkdy vyhnuli spojovací silničce, ústící na křižovatce s odbočkou do Uhřínovic.

„Silnice by se brzy začala rozpadat pod těžkými nákladními vozy,“ připustil Schimmer.

Silničáři před uzavřením části silnice II/405 dali do pořádku objízdnou trasu, na níž je několik úseků celoplošně opravených asfaltovou balenou směsí v souvislé vrstvě a řada menších „záplat“.

Přesto mnoho nerovností, výtluků a děr v obou směrech řidičům dost znepříjemňuje život.

Podle hlavního stavbyvedoucího firmy Colas Víta Weselého jsou letos uzavřeny tři čtvrtiny trasy mezi Uhřínovicemi a Brtnicí. Příští rok silničáři co nejdřív uzavřou úsek od uhřínovické křižovatky do Příseky.

„Techniky tu máme hodně. Přes deset nákladních aut vozí od frézy drť a pak tu jezdí válec, tři nakladače, bagřík a další stroje. K tomu je tu asi 30 lidí,“ doplnil Weselý.

Podle mluvčí krajského úřadu Jitky Svatošové rekonstrukce úseku dlouhého 1918 metrů bude hotova v polovině roku 2010 a přijde na více než 159 milionů korun.

„V místě mezi dvěma budoucímí zářezy v terénu odbagrováváme zeminu a děláme podloží násypu. Odstraňujeme starou vozovku tam, kde kříží trasu,“ uvedla stavbyvedoucí Irena Musilová.