Toto nařízení výrazně ztěžuje například služby zásilkových společností. Pro jednu takovou společnost jezdí 
v Jihlavě Miroslav Zimola. „Mám dodávku, se kterou rozvážím zboží. Do ulic se zákazovou značkou ale nemohu, protože jezdím s menší dodávkou s tonáží do 3,5 tuny. Značka už se na mě tedy vztahuje. Pokud tam vjedu, tak poruším zákaz," upozornil na problém řidič Zimola.

V Jihlavě je podle něj ulic 
s tímto omezením poměrně dost. „Byl jsem v minulém týdnu svědkem toho, že v ulici Jiřího z Poděbrad u Jitřenky policisté v ulici kontrolovali porušování této značky. A to 
i přesto, že na schůzce začátkem ledna bylo domluveno, že se na toto policisté zatím zaměřovat nebudou," popsal nedávnou zkušenost řidič Zimola.

Ten by proto rád věděl, jak chce město situaci řešit. Ján Tinka, vedoucí dopravního odboru jihlavského magistrátu, poznamenal, že se v Jihlavě budou dávat ke značkám, zakazujícím vjezd nákladních vozidel, dodatkové tabulky.

„Budeme upravovat tonáž, do červeného mezikruží ve značce budeme vepisovat povolenou hmotnost. Vozidla do 3,5 tuny budou mít povolen vjezd do ulic Jihlavy, tak jak byli zvyklí," sdělil Tinka.

Ten se také podivoval nad tím, že už některé řidiče policisté pokutovali. „To by nemělo být. Protože nám chvíli trvá, než k tomuto opatření vyřídíme potřebné náležitosti," dodal Tinka.
V Jihlavě by tak v následujícím měsíci mělo být osazeno dodatečným označením zhruba devadesát značek. „Nyní budou Velikonoce, ale předpokládám, že ještě tento týden s osazováním značek začneme a do čtrnácti dnů, maximálně do měsíce, by všechny značky měly být už v pořádku," uzavřel téma Tinka.

Podle ředitele městské policie Jana Frence si zásilkové společnosti a zásobování mohly vyjednat výjimku a povolení vjezdu do ulic se zákazovou značkou pro nákladní vozidla na odboru dopravy jihlavského magistrátu. Podle Tinky ale toto v případě, že budou zákazové značky brzy osazeny dodatkovými tabulkami, nebude nutné.

A proč vůbec ke změně od letošního ledna došlo, když v celé řadě měst nyní musejí vydávat povolení či přidávat dodatkové tabulky?
Ministerstvo dopravy tuto změnu odůvodnilo tím, že původní úprava byla v rozporu 
s mezinárodním standardem. Doprava v České republice se už nemůže lišit od nařízeného stereotypu Evropské unie.

Dostatečný čas

Ministerstvo dopravy se kritice brání tím, že obcím i všem dotčeným dalo o změně včas vědět. „Změna významu dopravní značky B4 byla obcím 
a krajským úřadům známá 
v dostatečném předstihu před účinností vyhlášky. Návrh vyhlášky byl předložen do meziresortního připomínkového řízení, kde jsou mimo jiné připomínkovými místy krajské úřady a Magistrát hlavního města Prahy, v půlce května," upřesnil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Dopravní značka s označením B4 je ona zmiňovaná zákazová značka vjezdu nákladních vozidel.

Podle Neřolda je řešení situace jednoduché. Buď obce přidají dodatkovou tabulku 
s omezením tonáže, nebo řidiči mohou žádat o výjimku.