Zatímco se na středočeských úsecích dálnice D1 tvoří kolony, vysočinské úseky zůstávají bez problémů. A to i přesto, že zde auta kvůli modernizaci dálnice jezdí ve zúžených jízdních pruzích. „Dálnice je nyní naprosto bez problémů. Nezaznamenali jsme žádné mimořádné události. Netvoří se žádné kolony, řidiči jsou ohleduplní, spořádaní a vše dodržují tak, jak mají," vyjádřila se ve čtvrtek mluvčí policistů na Vysočině Dana Čírtková s tím, že doufá, že stejná situace vydrží až do druhého srpna, kdy by modernizace vysočinského úseku dálnice měla skončit.

Ve čtvrtek se po dálnici z Jihlavy směrem na Brno vydal i Vladimír Křížek. Když zjistil, že nájezdy na dálnici D1 ve směru na Brno jsou od Jihlavy i Havlíčkova Brodu uzavřeny a musel by jet směrem na Prahu, rozhodl se, že auto poblíž křižovatky u Tří věžiček otočí a pojede na exit 119 U Velkého Beranova. „Rozhodně jsem nebyl jediný, kdo se tak rozhodl. Přede mnou se takto otáčela ještě tři další auta. Určitě jsem si tak najel méně kilometrů, než kdybych pokračoval na Prahu," informoval Křížek. Kdo však dopravní infrastrukturu v okolí Jihlavy nezná, vydá se na Prahu, tak jak ho navádějí ukazatele.

Úzké čtyři pruhy

V úseku dálnice mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou jsou kvůli stavebním pracím vtěsnané čtyři jízdní pruhy. „Zde nyní probíhá modernizace pravého jízdního pásu," přiblížil Jan Studecký z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Dvěma pruhy se jezdí na Prahu, dvěma na Brno. „Ve směru na Brno je na 104. kilometru převedena doprava ve dvou pomocných jízdních pruzích o šířce 2,5 metru a 3,15 metru do protisměrného jízdního pásu, a takto pokračuje až do 113. kilometru, kde jsou oba pruhy převedeny zpět do pravého jízdního pásu. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejichž okamžitá šířka přesahuje 2,2 metru," popsal přesně Studecký.

„Řídit auto po dálnici v tak úzkém pruhu jsem si vyzkoušel poprvé, člověk musí počítat se zpomalením. Ostatní řidiči byli ohleduplní a střídavou jízdu dodržovali," podělil se se svými zkušenostmi na modernizovaném úseku dálnice Křížek.

V místě uzavírky je nejvyšší dovolená rychlost snížena na 80 kilometrů za hodinu s výjimkou úseků před přejezdem ve středním dělicím pásu, kde je nejvyšší dovolená rychlost snížena na šedesát kilometrů za hodinu.