Původně totiž vstupovali do jednání s požadavkem na zvýšení základní mzdy 
z 80 korun na hodinu na 100 korun. Výsledný hodinový tarif je ovšem nižší.

„Základní mzda se zvýší 
z osmdesáti korun na 87 korun. V této částce se ovšem rozpustí vánoční odměny, které nebudou. Navýšení oproti loňsku je tedy dvouprocentní," představil výsledky vyjednávání šéf jedné ze dvou odborových organizací v podniku Marek Řezáč.

Kromě toho se podařilo zvednout hodnotu stravenek ze sedmdesáti na 90 korun. „Reálně jde o navýšení asi 
o 11 korun, protože zbylá část je naše spoluúčast," upřesnil Řezáč s tím, že vzrostl také příspěvek na penzi. Mezi řidiči před vyjednáváním kolovala petice, ve které byly sepsány požadavky.

Šesté místo

Podle Řezáče bylo dosaženo během vyjednávání dílčího úspěchu. „Určitě se budeme snažit kolektivní vyjednávání na další rok směřovat ještě před schvalování městského rozpočtu, aby byly naše šance větší a druhá strana se nevymlouvala na rozpočet," dodal Řezáč.

Náměstek jihlavského primátora pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal (ODS) sdělil, že došlo k takovému navýšení, jaké bylo únosné pro nastavený rozpočet. „V loňském roce došlo ke zvýšení platu 
o tři procenta, v letošním roce o dvě procenta. Byly navýšeny benefity.

Pohybovali jsme se v rámci možností, které jsme měli," okomentoval výsledek kolektivního vyjednávání.

V jihlavském dopravním podniku fungují dva odbory. 
„S vedením větší odborové organizace, kde jsou ti starší, jsme se domluvili na všem. Potom je tu ještě jedna organizace vedená panem Řezáčem, a ta spokojená není," poznamenal Vymazal.

Nicméně podle srovnání platů mezi řidiči dopravních podniků v České republice na tom podle Vymazala Jihlava není vůbec špatně. „Máme srovnání se šestnácti dopravními podniky a Jihlava v tomto měření skončila na šestém místě. V minulosti byla pozice Jihlavy mnohem horší, v poslední době se to zlepšilo," uvedl primátorův náměstek Vymazal. Lépe než v Jihlavě jsou na tom podle platových podmínek v Praze, Brně, Ostravě, Českých Budějovicích 
a v Plzni.

DPMJ má v současné době přibližně stovku řidičů. Stejně jako jinde v České republice je problém najít dostatečný počet kvalitních řidičů. Toho si je náměstek primátora vědomý. Je důležité, aby o zaměstnání řidiče v městské hromadné dopravě byl zájem," vyjádřil se už dříve Vymazal.

Nicméně prý na jednání také padlo, že pokud některý 
z řidičů spokojený není, může si najít jinou práci či si přivydělávat ještě druhým zaměstnáním.