I když počasí na Jihlavsku v současné době připomíná spíše jaro, neznamená to, že se silničáři z Krajské správy a údržby silnic Vysočiny polehávají na gauči. Podle ředitele silničářů Jana Míky vyjíždějí stejně tak často, jako by sníh byl. Na silnicích Jihlavska se totiž v brzkých ranních hodinách objevuje ledovka.

„Dnes to například klouzalo v celém Kraji Vysočina, takže vyjížděli všichni naši silničáři. I když není sníh, údržba silnic se musí dělat. Největší problémy nám dělají právě namrzlé úseky," vyjádřil se Míka s tím, že kvůli námraze v pátek na dálničním přivaděči havarovalo několik aut. „Problémy v tomto počasí mají jak řidiči nákladních, tak i osobních aut. Sice není sníh ani ledovka vidět, ale ve skutečnosti na silnicích ledovka leží, to znamená, že normálně solíme," informoval Míka.

Komplikace se zledovatělou silnicí měl v pátek i Vladimír Koutný. „Překvapilo mě, že jsem musel ráno škrábat auto, všechna okna byla zamrzlá. Přitom to venku vypadá jako na jaře. Pak jsem jel po kostkách a dost to klouzalo. Tohle počasí opravdu mate. Cestou do práce jsem potkal jedno auto ve škarpě, takže doporučuji radši jezdit opatrně," varoval Koutný.

Krajští silničáři v noci na silnice vyjíždějí tak, aby byly komunikace před šestou hodinou ráno sjízdné. „Když jsou ranní mlhy nebo nižší teploty, preventivně vyjíždíme ještě předtím, než teploty spadnou na minimum, a vozy řídíme tak, aby nasolily úseky, o kterých víme, že jsou nejproblémovější," řekl Míka. Podle něj bývá nejkritičtější situace na silnici na Štoky nebo celá trasa směrem na Moravské Budějovice.

Zimní pohotovost navíc musejí krajští silničáři držet ze zákona. „Naši zaměstnanci spí, říkáme tomu, na nocležnách. Kdykoliv přijde v noci nějaká ledovka, okamžitě vyjíždějí. Jak říkám, pracuje- me stejně jako každou zimu, i když sníh není," doplnil Míka. Ovšem o kolik bude letošní zimní údržba levnější oproti jiným rokům, to zatím ředitel krajských silničářů netuší. Poví mu to až účetní uzávěrka. Náklady na zimní údržbu krajských silnic se v posledních letech pohybovaly mezi 220 až 250 miliony korun.

Krajská správa silnic zajišťuje sjízdnost 4 300 regionálních silnic. V pohotovosti jsou silničáři od 1. listopadu do 31. března. Dohromady bylo do skladů správy a údržby navezeno dvacet tisíc tun soli a šedesát tisíc tun inertního posypového materiálu.