Autobusová linka číslo 6, která vozí lidi z jihlavského Masarykova náměstí 
na městské vlakové nádraží, bude jezdit zdarma déle, než 
se původně plánovalo. Tříměsíční zkušební provoz je o jeden měsíc prodloužen, a tak se obyvatelé a návštěvníci krajského města mohou zdarma svézt ještě během července.

„Důvodem jsou nutná technická opatření a také musíme zažádat poskytovatele dotace o změnu jízdních řádů. Chceme totiž počty spojů na lince 6 omezit," přiblížil důvody, proč bude linka jezdit zdarma o měsíc déle, náměstek jihlavského primátora pro oblast dopravy Josef Kodet (KDU-ČSL).

Linka 6 je totiž součástí vznikajícího dopravního terminálu na městském vlakovém nádraží a její provozování je podmínkou udělení dotace na terminál od Regionálního operačního programu Jihovýchod.

Tato linka začala jezdit od Nového roku, po prvních třech měsících, kdy byla často kritizována za to, že jezdí poloprázdná, se vedení města s Dopravním podnikem města Jihlava dohodlo na jejím bezplatném provozu. „Chceme tím lidi nalákat a naučit je spoji jezdit," uvedl tehdy po zavedení bezplatné přepravy na dotčené lince Kodet. A po třech měsících je zřejmé, že i zdarma lidé linku příliš nevyužívají.

Dva na autobus

„Denní počet cestujících se pohybuje mezi sto až sto padesáti cestujícími v obou směrech denně. V průměru to vychází na dva lidi v autobusu," potvrdil Kodet. Podle něj ale 
v posledních týdnech čísla zvyšují školní výlety. „Občas autobus využívají třídy dětí, které počty cestujících na lince zvedly," vysvětlil.

Tyto informace potvrzuje také jihlavský dopravní podnik. „Sto až dvě stě cestujících denně v obou směrech, takové jsou poznatky ohledně cestujících na lince šest," poznamenal náměstek Dopravního podniku města Jihlavy Jaroslav Šetek.

I z toho důvodu bude podnik ve spolupráci s městem žádat poskytovatele dotace 
o zredukování počtu spojů 
na této lince. „Od srpna by linka číslo 6 měla jezdit ve špičce mezi šestou a jedenáctou hodinou dopoledne a potom mezi jednou a šestou hodinou odpoledne," nastínil další plány s linkou Jaroslav Šetek.

Náměstek primátora Josef Kodet k tomu dodal, že jde zatím pouze o orientační časy 
a ve finále může být časové rozmezí ještě jiné. Základním kritériem při sestavování jízdního řádu ale i nadále zůstane návaznost na odjezdy 
a příjezdy vlaků.

Na lince, která měří pouze 2,5 kilometru, jezdí midibus 
s pohonem na CNG. „Je to jednoznačně nejkratší linka, kterou v systému městské hromadné dopravy provozujeme," sdělil Deníku již dříve náměstek Šetek. Náklady na linku zatím vyčíslené nejsou.

Linka číslo 6 vede Křížovou ulicí na náměstí Svobody, dále ulicemi Havlíčkova, Fritzova a třídou Legionářů se zastávkami Masarykovo náměstí, Chlumova, Fritzova 
a s konečnou na zastávce Městské nádraží ČD. Zdarma začala jezdit začátkem dubna, platit se začne v srpnu dle platného tarifu jízdného.