Železniční most na Pávovské ulici v Jihlavě v těsné blízkosti dřevařského závodu Kronospan je ve špatném stavu. Na základě provedených měření tam jihlavský odbor dopravy musel snížit tonáž. To však výrazně zkomplikovalo situaci nákladním autům, jejichž řidiči byli zvyklí po tomto mostu jezdit do Kronospanu.

„Nákladní auta, která se nevejdou do omezené tonáže a jedou do Kronospanu, musí sjet z přivaděče na nový most v Pávově a pak projet celou Pávovskou ulicí až k závodu," popsal zřejmě největší úskalí omezení vedoucí jihlavského odboru dopravy Ján Tinka.

Předtím totiž většina kamionů sjížděla na Smrčenskou ulici, odkud to bylo do závodu po zmiňovaném mostu nad železnicí jen několik desítek metrů. Nově však od začátku listopadu už na most mohou pouze nákladní vozy s tonáží do 21 tun, přičemž jediné vozidlo až do 40 tun. „Toto omezení nás ovlivnilo, museli jsme změnit koordinaci a řízení dopravy do areálu firmy," potvrdil přijetí nutných opatření Michal Diviš, technický ředitel firmy Kronospan. Řidiči nákladních vozidel proto už dostali instrukce, jak mají jezdit.

Tinka z odboru dopravy dodal, že s omezením tonáže na mostě vyčkávali právě až na moment, kdy bude dokončena stavba mimoúrovňové křižovatky v Pávově. „To, že je most ve špatném stavu, víme od září, ale museli jsme počkat na to, až bude nákladní dopravu možné posílat na nové přemostění v Pávově," poznamenal Tinka.

Obyvatelé si stěžují

Omezení dopravy na mostě pociťují ovšem už i lidé z místní části Bedřichov, kteří bydlí podél Pávovské ulice. „Je to hrozné. Tolik nákladní aut jako v posledních týdnech tudy snad nikdy nejezdilo. Doufám, že most brzy opraví," sdělil v úterý odpoledne reportérce Deníku starší pán se psem, který se vracel z procházky. Své jméno ovšem sdělit nechtěl. Další dva oslovení mladíci naopak zase nevěděli, že k nějakým omezením vůbec došlo.

Lidé už také magistrátní odbor dopravy se stížnostmi na velký hluk a provoz kontaktují. „Už nám naštvaní lidé volali," připustil Tinka, který již také požádal město o uvolnění osmi milionů korun na nutnou opravu mostu. „Musíme počkat na prosinec, kdy bude zastupitelstvo schvalovat nový rozpočet na rok 2014. Pokud peníze dopadnou, můžeme v příštím roce začít s opravami mostu," vypočítal Tinka.

Náměstek primátora pro úsek dopravy a služeb Josef Kodet (KDU-ČSL) o problému ví, na most už je prý zpracován projekt. „Předpokládám, že zastupitelstvo v prosinci zhruba osm milionů uvolní. Je to důležitý most jak s ohledem na nákladní dopravu, tak s ohledem na místní obyvatele," podotkl náměstek Kodet.

„V současné době totiž omezení provozu mostu obtěžuje také občany," doplnil pro úplnost Kodet.

V minulosti prý se most neopravoval z toho důvodu, že pod ním vedou koleje, a dráhy měly v plánu rozšířit jednokolejovou trať na dvoukolejnou. „Z tohoto plánu ovšem sešlo, takže je nyní na nás, abychom most dali do pořádku," uzavřel téma Kodet.

Zastupitelstvo o podpoře rozhodne na svém zasedání 16. prosince.