„Termín zprůjezdnění říjen roku 2010 platí. Na kontrolním dnu mi ředitelka jihlavské správy ředitelství silnic a dálnic ČR Marie Tesařová potvrdila, že tato silniční stavba i nadále zůstává jednou z tuzemských priorit,“ informoval ředitel stavby obchvatu Karel Liška z firmy Strabag.

Akce vyjde na 1,2 miliardy korun a jedná se o největší silniční projekt na Vysočině posledních deseti let. Významná investiční akce je z 85 procent financována z evropských peněz. I proto se jí aktuální škrty ve státním rozpočtu zřejmě nedotknou.

Vláda plánuje v příštím roce pozastavit na tři stovky silničních staveb v republice. Hodlá tak ušetřit 50 miliard korun. Podle interních informací se to týká zejména Ostravska. Na Vysočině jsou v tomto směru ohroženy například jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu nebo výstavba nové silnice mezi Ondřejovem, Božejovem a Pelhřimovem.