Nejvíc na kampaň vynaloží ČSSD. Většina stran zakončí kampaň klasickým mítinkem v krajském měs-tě. Kromě tradičních plakátů, billboardů, tiskovin 
a propagačních předmětů sázejí strany hlavně na přímý kontakt s voliči prostřednictvím besed a diskusí při výjezdech kandidátů do měst a obcí. Stále významnější roli hrají při kampani webové prezenta-ce a sociální sítě.

Občanští demokraté, kteří na kampaň vyčlenili přibližně 1,25 milionu korun, zakončí své úsilí o přízeň voličů 1. října tradičním pochodem a výstupem na nejvyšší vrch Vysočiny Javořici. Svůj volební program nabízejí lidem kromě klasických prostředků také na QR kódech, které doprovázejí většinu volebních materiálů.

Koalice Žijeme Vysočinou složená z TOP 09 a zelených sází hlavně na internetovou a mobilní aplikaci Horký brambor. Voliči do ní mohou napsat jakýkoli problém, který je tíží, a koa
lice nabízí pomoc s jeho
řešením. Kampaň s nákla-
dy kolem 900 000 korun vyvrcholí 6. října v jihlavském parku Gustava Mahlera.

Sociální demokraté dávají na kampaň 2,3 milionu korun. Kandidáti budou přesvědčovat voliče během tří desítek výjezdů do měst a obcí v kraji. Stejně jako před čtyřmi lety vydala ČSSD na Vysočině turistickou mapu s názvem Křížem krážem Vysočinou. Závěrečný mítink v Jihlavě 4. října by měl podpořit premiér Bohuslav Sobotka.

Traktor Zetor tour 78 je název kampaně koalice složené ze Strany práv obča
nů (SPO) a hnutí Svoboda 
a přímá demokracie – Tomio Okamura (SPD). Tur
né složené z 19 etap, při němž chtějí kandidáti projet až 80 procent sídel v kraji, skončí 4. října v Novém Městě na Moravě.

Koalice uspořádá mítinky 14. září v Jihlavě a o týden později Havlíčkově Brodě. Náklady na kampaň dosáhnou 1,5 milionu korun, většinu jich uhradí SPO.

Hnutí ANO investuje do kampaně rovněž asi 1,5 milionu korun. Vynaloží je na inzerci, reklamní bannery 
a billboardy. Kandidáti voliče přesvědčují při diskusích ve městech a obcích i na sociálních sítích. Kampaň vyvrcholí mítinkem 30. září 
na Masarykově náměstí 
v Jihlavě, účast přislíbil Andrej Babiš.

Všemi tradičními způsoby i za pomoci moderních médií vedou volební kampaň lidovci. Nejvíc preferují kontaktní kampaň. Kandidáti týden před volbami objedou okresní města, jejich lídr Jaromír Kalina jako bývalý sládek jihlavského pivovaru bude rozdávat pivo na ochutnání. Kampaň KDU-ČSL bude stát kolem 700 000 korun. Klasickou volební kampaň vedou také Starostové pro Vysočinu, kteří na ni vynaloží do 1,2 milionu korun.

V každém okrese v kraji láká voliče k volbám jeden billboard KSČM. Komunis
té vedou kampaň také plakáty v hromadné dopravě, ale nejvíc sázejí na besedy 
s lidmi. Vrcholem budou mítinky 5. října v Jihlavě 
a o den později v Havlíčkově Brodě za účasti poslan
ce Pavla Kováčika. Nákla
dy na kampaň by měly dosáhnout až 500 000 korun.