Třebaže budou investovány miliony korun do opravy současného Horáckého zimního stadionu (HZS), možnost vzniku multisportovní haly u výpadovky na Pelhřimov je stále ve hře. Městské zastupitelstvo v úterý rozhodovalo, zda dát tři a půl milionu z městského rozpočtu na studii zabývající se výstavbou haly v této lokalitě. V reakci na návrh Dalibora Pitucha (ANO) se požadovaná částka snížila na milion korun. Tu zastupitelé odklepli.

Primátor Rudolf Chloupek (ČSSD) zdůraznil, že studie je nutná pro případnou stamilionovou státní dotaci. Jednatel Dukly Jihlava Bedřich Ščerban dodal, že by se město mělo pokusit na státní dotaci dosáhnout. Jelikož by se mělo jednat o krajskou halu, mohla by pomoci i dotace od Kraje Vysočina.

Objevily se ale i hlasy proti. „Podle mě je to předčasné. Takových studií jsme tu už měli několik,“ varovala Božena Kremláčková (KSČM) před dle jejích slov další zmařenou investicí. „Toto vedení města je prvotřídní přeborník v zadávání nesmyslných studií,“ nebral si servítky Miroslav Tomanec (Forum Jihlava).

Velkopařezitý rybník v Řásné.
Velký pařezitý rybník bude příští rok bez vody

Vítězslav Schrek (ODS) připomněl, že úvahy o nové multifunkční hale byly na stole už před lety, když byla ODS ve vedení města. Zadlužení půl miliardy bylo tehdy pro Jihlavu nepřípustné. Nyní se náklady odhadují na 750 až 900 milionů korun.

Vladimír Hink (ODS) zmínil, že oprava HZS a investice do nové haly jsou příliš vysoké. „Podívejte se, v jakém stavu jsou komunikace, jaký rozpočet máme na správu vlastního majetku, který je dlouhodobě podfinancován. Myslím si, že povinnosti města jsou jiné,“ uvedl.

Popelka preferuje opravu HZS, ze kterého by se po opravách stal plnohodnotný zimní stadion v centru města. „To místo je dobré, ať je tam zimák zachovaný,“ řekl. Připomněl, že i v současném stavu bylo možné na stadionu hrát extraligu. Město ale podle něj potřebuje halu pro konání velkých koncertů a jiných kulturních akcí.

Otázkou zůstává, kde by tato hala měla stát. Občanští demokraté si myslí, že na kraji města je to nesmysl. „Všechny světové trendy jsou, že velké haly se soustředí tam, kde jsou dopravní uzly. A lokalita, která se má za velké peníze prověřovat, je mimo dopravní infrastrukturu,“ řekl bývalý primátor Jaroslav Vymazal a připomněl, že v případě vzniku Centrálního dopravního terminálu bude volný prostor současného autobusového nádraží.

Ilustrační foto
Žluté autobusy mizí z Jihlavy. Dočasně?

Během hodinové debaty na téma nové multifunkční haly zazněla také obava, že v případě jejího vzniku bude mít krajské město tři ledové plochy. To je počet, který by byl pro Jihlavu pravděpodobně finančně neúnosný, třebaže Jihlavané by jejich kapacitu dokázali zaplnit.

Náměstek primátora Radek Popelka (ANO) přišel s návrem řešení. V takovém případě by prý mohl být zimáček bez ledu a v takové podobě by sloužil jako hokejbalové hřiště nebo jako tělocvična. „Obyčejnou tělocvičnu v centru Jihlava taky potřebuje, vedle je gymnázium a průmyslovka,“ prohlásil.