Přilákání návštěvníků si od reklamní kampaně přibližující v metru vysočinské barokní památky slibují i v Telči. Snímky představují především jeho cenné historické jádro. „Myslíme si, že to může být dobrá upoutávka, která může někoho ťuknout, aby vyjel z Prahy ven,“ řekl starosta Telče Roman Fabeš s tím, že je ale těžké odhadnout, zda to tak bude opravdu fungovat.

V loňském roce skončila propagace Telče v rámci programu Panorama České televize. „Letos jsme se po dlouhých diskusích domluvili Panoramu neobnovit. Názory na to, zda investovat tři sta tisíc korun, či nikoliv, však byly různé. Nakonec jsme si řekli, že zkusíme jinou formu propagace města a regionu,“ doplnil starosta Fabeš.

„Z Kraje Vysočina jsme jako město s památkou UNESCO dostali příspěvek ve výši 300 tisíc korun na obnovu cestiček kolem Zelené hory, z čehož jsme zhruba sto tisíc korun věnovali na tuto city lightovou kampaň. Třebíč a Telč to udělaly podobně,“ popsal starosta Žďáru nad Sázavou Zdeněk Navrátil. „Propagační akce je cílená především na zahraniční turisty, kteří mají zájem o památky a historii, aby neskončili, dejme tomu, už v Kutné Hoře, ale jeli dál na Vysočinu. A pokud možno, pár dnů se u nás také zdrželi,“ přiblížil Navrátil.

Taneční škola v areálu Střední odborné školy v Třešti na archivním snímku.
Střední škola v Třešti se slučuje s Černovicemi