K vidění v Telči byly nejen automobilové skvosty, ale také motocykly, velocipedy, vojenská auta a traktory.
Tradičně do Telče přijeli i členové MG klubu z Třebíče. V naleštěném voze značky MG model A z roku 1958 dorazil z Třebíče Rostislav Kovář. „Auto jsem koupil před deseti lety. Bylo v hrozném stavu. Tři roky trvala jeho oprava. Zpočátku bylo docela poruchové, ale časem se vyladilo a teď už jezdí osm let bezproblémově,“ řekl.
Veteránská auta si jejich majitelé opravují sami. Jezdí s nimi většinou na srazy a kratší výlety. „Minulý rok mě dovezlo do Plzně na sraz MG vozů. Bezproblémově na jeden zátah ujelo přes dvě stě kilometrů. Na delší výlet například do Chorvatska bych s ním asi nejel. Je o něco méně pohodlnější než současné vozy, ale zas s ním nemusím jezdit do servisu. Stačí mi šroubovák, klíč, kladivo a opravím si jej sám,“ dodal Kovář.
S nejstarším vozem vyrobeným z roku 1911 přijel z nedalekých Dačic Jaroslav Pokorný. Toto francouzské benzinové auto značky Panhard & Levassor stálo hned vedle pódia na náměstí. Kromě retro vozů bylo součástí setkání i hudební vystoupení telčské kapely JIP Band a tradiční dobová módní přehlídka.
Veteránskou revue v Telči pořádá Spolek telčských velocipedistů. „Dohromady je nás asi pětadvacet nadšenců. Veteránská revue není výdělečná akce. Chceme, aby jednou za rok na naše malebné renesanční náměstí dorazily krásné stroje,“ uvedl organizátor akce Jan Wimmer.
Jeho syn Aleš Wimmer vlastní telčské Muzeum techniky, které má třicet veteránských vozů, dva z nich, farmářský LandRover typ 1 z roku 1955 a americký vojenský Dodge WC 51 z roku 1943, obdivovali v sobotu lidé na náměstí.
„LandRover jsem si před jedenácti lety přivezl ze Švýcarska. Protože to je farmářské auto, tak s ním jezdím na výlety do přírody především kolem Řásné. S druhým vystaveným vozem přijela americká armáda osvobodit Evropu. Koupil jsem ho před dvěma roky od známého, který vozí vojenskou techniku z Francie. Obě auta jsem opravoval několik měsíců. Byly totiž v zuboženém stavu,“ prozradil Aleš Wimmer.