„Ano, elektrifikace trati 240 z Brna do Jihlavy je v prioritách vlády, na druhou stranu existuje usnesení vlády z loňského roku, které nám přikazuje nezačínat jakékoli nové stavby. Stav veřejných rozpočtů je napnutý,“ zdůraznil mluvčí Ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
„O této záležitosti se mluví nejméně sedm osm let,“ reagovala starostka Rapotic Marcela Smekalová. Podle ní by elektrifikace byla samozřejmě přínosem.
Stavby na železnici má na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Její mluvčí Pavel Halla k této konkrétní akci sdělil: „Elektrizace úseku trati 240 Brno - Zastávka u Brna má hotovou dokumentaci k územnímu řízení a zároveň je o něj požádáno. Příslušným stavebním úřadem jsou Rosice u Brna. Dále se upřesňuje investiční záměr. Zahájení stavby by mohlo být v roce 2011 a ukončení nejdříve 2013. O dalších částech stavby se zatím nejedná.“ Podle jeho slov byl projekt původně rozdělen na úseky Brno - Rapotice a Rapotice - Jihlava. Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje ale usiluje o úsek Brno - Náměšť nad Oslavou. Má zde stát autobusový terminál. „Ohledně finančního objemu a časového plánu bude více jasno v polovině tohoto roku,“ doplnil mluvčí Ministerstva dopravy Hanzelka. Elektrifikace celé trati by měla v dnešních cenách stát 14 miliard korun.