Zhruba před třemi měsíci rozjel sedmadvacetiletý Vladimír Steinbauer z Jihlavy nápad s vybarvovacími tričky s motivy převážně lesní zvěře, a před pár dny s ním uspěl v regionálním kole talentové soutěže podnikatelů Rozjezdy 2012, kterou pořádal T-Mobile. „Děti z velkých měst dnes už ani neví, jak vypadá divočák. Maximálně ho tak na Vánoce spatří v reklamě," vysvětlil mladý podnikatel z Jihlavy, proč si pro svá trička vybral motivy z přírody. Ta je navíc jeho velkou vášní, protože je sám myslivcem, studoval lesnictví a nyní ho ještě čekají státnice na Veterinární univerzitě.

Trika, která Steinbauer nabízí, spojují příjemné s užitečným. Nabízí k nim totiž ještě speciální vypratelné fixy, kterými si děti motivy dotvářejí. „Děti si rády hrají, takže jsem chtěl ten výchovný smysl trik spojit ještě s hravostí," doplnil podnikatel.

Během pár měsíců už stačil prodat 1 500 triček. Nejžádanější je motiv jelena a zvířecích stop.

Trika podle jeho slov nejsou určena pouze pro myslivecké spolky a ochránce přírody, ale rád by s nimi prorazil u široké veřejnosti. „Například jedna paní si objednala pro manžela triko s jelenem a popisem v myslivecké mluvě z toho důvodu, že se jmenují Jelenovi," udal konkrétní příklad Steinbauer. Motiv jelena zabodoval například až ve Vizovicích, kde trika zaujala i předního výrobce ovocných destilátů.

Naposledy mladý podnikatel sponzoroval národní soutěž mladých myslivců o Zlatou srnčí trofej. „Trika byla jednou z cen, kterou si vítězové v jednotlivých kategoriích odvezli," podotkl Steinbauer.

Prorazit s nimi na trhu ovšem není jednoduché. Talentovaný podnikatel naráží na určitou konzervativnost obchodníků. „I když si myslím, že ceny, které nabízím, jsou přijatelné, tak čínským výrobcům nemohu konkurovat," přiblížil Steinbauer jeden z hlavních problémů, na které už v počátcích narazil.

Na čínské zboží si obchodníci mohou dávat několikanásobné marže, s tričky mladého podnikatele toto nelze. Veškerá výroba totiž pochází přímo z Vysočiny. „Veškerý servis od výroby triček, grafických návrhů, potisků a krabiček se dělá tady. Jsem regionální patriot a podporuji zdejší výrobce," zaručil vysokou kvalitu svého zboží Steinbauer.

Na Vysočinu se Vladimír Steinbauer vrátil teprve před nedávnem. Přes rok a půl totiž strávil v Africe, kde pracoval, aby si vydělal na dokončení školy. Většinu peněz ale spolklo nové podnikání. „Za tři měsíce jsem do toho investoval většinu peněz, které jsem si přivezl. Věřím tomu, že se mi to vrátí," neztrácí autor nápadu optimismus.

Nyní získal v soutěži kromě hodnotných cen také finanční příspěvek ve výši třiceti tisíc, o jehož použití má jasno. Investuje ho opět do rozvoje podnikání. V blízké době ho čeká ještě účast v celostátním kole Rozjezdů, kde může získat až sto tisíc korun.