V místě u masny, kde se kříží silnice II/406 a II/639, bývaly často dopravní nehody. Nenápadně vypadající zatáčka ve směru od Třeště na Kostelec totiž „vynáší“ a zejména za deště je tak velmi nebezpečná. Řidiči zde však často bourali i za ideálních povětrnostních podmínek. Omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině nepomohlo a tak je třeba razantnější řešení. Haváriím by měl zabránit kruhový objezd, který vznikne ve dvou etapách.

„Pracovat se začne od 23. července, kdy v rámci první etapy bude zcela uzavřena silnice II/639 směr Batelov,“ uvedla tisková mluvčí kraje Eva Neuwirthová. Řidiči směřující do Batelova nebo do Dolní Cerekve budou muset jet přes Třešť. V druhé etapě se pak bude napojovat právě silnice II/406 ve směru od Třeště a provoz bude řízen semafory. Vzhledem k tomu, že semafory budou celkem tři, musí se řidiči obrnit trpělivostí.

Při stavbě vznikne i čtvrté rameno křižovatky, které by v budoucnosti mělo vést do blízkého areálu Kosteleckých uzenin.

Řidiči změnu kritizují

Řečí statistik se v lokalitě od začátku roku 2007 do letošního května stalo šestapadesát nehod, z nichž devětadvacet skončilo zraněním. Nikdo nezemřel, jedna osoba se zranila těžce a bez jedné padesát lehce.

Jen jedna nehoda přitom byla s lesní zvěří, tedy nezaviněná řidičem. Alarmující je, že se více než polovina nehod stala během dne za dobré viditelnosti.

Kruhová křižovatka se ještě nezačala ani stavět a už je terčem kritiky řidičů. Vadí jim, že vzniká kvůli několika jedincům, kteří nerespektují dopravní značení a pak skončí s autem v protisměru nebo dokonce mimo silnici. Hořekují nad objízdnou trasou i nad zbytečným kroužením, které je čeká v budoucnosti. Další litují milionové investice, za kterou se mohl opravit povrch jiných silnic.

Podle komentářů na facebooku Jihlavské drbny by místo výstavby kruhového objezdu mohl být před křižovatkou umístěn radar. Vzhledem k situaci by se náklady na pořízení a provozování prý rychle vrátili.

Jiní navrhují zpomalovací prahy nebo klasický semafor. „Stávající styková křižovatka je místem častých dopravních nehod, proto je stavební úprava nevyhnutelná. Okružní křižovatka byla navržena fundovanými projektanty jako prvek, který zklidní dopravu v místě,“ vysvětlila Neuwirthová. „Já osobně to vítám, kruhový objezd bude mít větší význam než radar,“ přidal také svůj osobní názor místostarosta Kostelce Rostislav Mašek.

O plánované úpravě poprvé informoval téměř před rokem Kraj Vysočina a už tehdy se uvádělo, že by mohla proběhnout ještě letos. Celkové náklady na výstavbu křižovatky jsou čtyřiadvacet milionů korun.