Lidé jedoucí z noční směny prý strávili v koloně i hodinu a stěžovali si, že byla preferována auta jedoucí v opačném směru. Řidiči hořekovali nad dlouhým čekáním ve směru od Jihlavy, kdy je navíc předjížděly autobusy. "To ani není u semaforů možné, vozy MHD stojí v koloně stejně jako osobní auta," reagoval však Jaroslav Šetek z Dopravního podniku města Jihlavy.

Historicky největší dopravní stavba Kraje Vysočina by měla být kompletně dokončena na jaře roku 2021, jezdit by se po ní ale mělo začít už v listopadu příští rok. „Přesunuta je zatím pouze část z plánovaných 320 tisíc kubíků zeminy, tedy množství, které by zasypalo celé náměstí v Českých Budějovicích až do výšky 32 metrů, tedy přibližně do poloviny blízké Černé věže,“ popsal množství přesouvané zeminy na stavbě Martin Kukla, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast majetku a financí.

Obchvat se odkloní od silnice II/602 za místní částí Jihlava – Helenín ve směru z krajského města Vysočiny. Po třech kilometrech mimo obytnou zástavbu se zpět napojí před obcí Loudilka. Na obchvatu bude i jedna okružní křižovatka, ze které bude možné pokračovat na dálnici D1. „Právě vybudování prostorné okružní křižovatky na II/353 za Velkým Beranovem si vyžádá vybudování zhruba 600 metrů dlouhé paralelní obousměrné provizorní komunikace, na kterou budou řidiči směřováni už během několika týdnů,“ podotkla krajská mluvčí Jitka Svatošová.

Příští rok pak bude nutné provizorně přemostit údolí Henčovského potoka. Silnice na Henčov je nyní kvůli stavbě dočasně uzavřena. „Aktuálně na stavbě probíhají zemní práce a budování provizorních komunikací pro odklonění dopravy i pro účely stavby. Dále je hlouben skalní zářez v trase pro přístup do lesního úseku a připravuje se založení mostů a opěrné zdi,“ popsal aktuální stav radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy Jan Hyliš.

Celkem bude na trase obchvatu pět plnohodnotných mostů. „Největší čtyřpolový bude měřit 150 metrů a spolu se sousedním třípolovým 90 metrů dlouhým mostem bude převádět dopravu přes hluboká údolí v lesním úseku vlevo před Novými Domky,“ dodala Svatošová. Specifikum stavby je také ve faktu, že se práce rozložily a pracuje se téměř v celé délce obchvatu. Pracuje se odhadem na osmdesáti procentech ze 4,3 kilometru dlouhé stavby.

Negativní dopady na život v přilehlých obcích se hejtmanství snaží minimalizovat nebo o nich alespoň informovat.