Barbora Stenglová v soutěži reprezentovala dětský výtvarný ateliér Barvínek. Její návrh na autobus ozdobený rybami a dalšími mořskými živočichy v uplynulých necelých čtyřech týdnech zaujal nejvíc hlasujících v internetových anketách, a tak se dostane ve skutečném provedení na jeden z autobusů společnosti ICOM transport.

Hlasování v anketách na webových stránkách autobusového dopravce a Deníku, který na svém webu výtvarnou soutěž podporoval, skončilo v neděli 25. srpna.

Přípravy na realizaci vítězného návrhu začaly hned po sečtení výsledků. „Slíbili jsme, že vítězný návrh bude realizován, a tak se cestující mohou těšit na cesty ve společnosti kosatky, chobotniček a mořských koníků. Přesný termín uvedení autobusu do provozu a jeho představení bude upřesněn," zdůraznila Kateřina Kratochvílová, Předsedkyně představenstva ICOM transport.

Mladou autorku vítězné předlohy čeká na začátku školního roku určitě příjemná práce na upřesnění detailů návrhu a následná spolupráce s reklamní agenturou, která bude polep autobusu realizovat.

Vítězný návrh získal 210 hlasů. Druhé místo obsadil díky 101 hlasu roztančený návrh třináctileté Hany Potěšilové, který přišel vyhlašovatelům soutěže ze ZŠ z Náměště nad Oslavou. Se ziskem 69 hlasů a s náskokem jediného hlasu vybojovala třetí místo Martina Jurková ze SOU a SOŠ Třešť.

Na vítěze čeká výlet zdarma. Kdy to bude a kam cesta bude směřovat, je jen na volbě dětského ateliéru Barvínek. Za druhé a třetí místo připravil vyhlašovatel soutěže nabyté elektronické peněženky čipové karty sloužící k bezhotovostní platbě při využívání služeb meziměstské autobusové dopravy.

Autobus podle vítězného návrhu se pak objeví v běžném provozu. „Věříme, že netradiční autobus bude mít po svém uvedení na linky u cestujících stejně pozitivní ohlasy, jako měla výtvarná soutěž u dětí a vzdělávacích zařízení," vyslovila přání Kateřina Kratochvílová.

Výtvarnou soutěž o „výlet zdarma" vypsala firma ICOM transport na začátku května. Během nadcházejících dvou měsíců se do soutěže zapojilo jedenáct vzdělávacích zařízení, od nichž k poslednímu červnu dorazila vyhlašovatelům zhruba šedesátka originálních návrhů. Vedení koncernu vybralo pět nejzajímavějších a nejhezčích do srpnového finále. V internetových anketách pak vyjádřilo podporu finálovým návrhům 458 hlasujících. „Zájem veřejnosti nás potěšil. Vážíme si toho, že si lidé našli čas a věnovali pozornost anketě a dětským návrhům," ocenila ohlas Kateřina Kratochvílová.