Řidiči mohou Jihlavským tunelem projíždět rychlostí až šedesát kilometrů za hodinu. Úlevou pro hříšníky, kteří svou rychlost neohlídají, může být požadavek policie, aby byl přestupek zaznamenán až od sedmdesátikilometrové rychlosti.

Radary město nakoupilo minulý rok, aby jimi v létě mohlo měřit rychlost řidičům na opravovaném úseku dálnice D1. Tehdy přišlo z pokut do městské kasy několik miliónů korun. Ze skladu je od skončení rekonstrukce dálnice městští úředníci vytáhli až nyní. Pro měření vybrala rada města jednu z pěti doporučených lokalit.

Úsekové měření se u nás objevilo teprve nedávno a odborníci ho považují za spravedlivější než klasické radary, které měří aktuální rychlost. Pokud řidič vjede do měřeného úseku rychle, má ještě možnost zpomalit a pokutě se vyhnout. Rozhoduje totiž průměrná rychlost. Začátek a konec měřeného úseku je navíc viditelně označen vodorovnou čárou na cestě.