Telčské nádraží bodovalo především díky tomu, že bylo celkově zrekonstruované a stalo se pomyslnou bránou do města. „Naše nádraží spojuje železniční i autobusovou dopravu, a kromě toho, že poskytuje příjemný prostor pro cestující, se stalo i zázemím pro mnohé kulturní akce," řekl tehdy starosta Telče Roman Fabeš. Návrh telčského nádraží do soutěže putoval přímo z městského úřadu.

Malá vlaková zastávka v Hodicích, které se dostalo ocenění o dva roky dříve, se stala turistickým cílem řady lidí. A to díky aktivitě bývalého železničáře Jiřího Holoubka, který na své zahradě nainstaloval řadu železničních exponátů. Od těch drobných až po železniční přejezdové kříže.

Dokonce i živý plot před nástupištěm je vystřihaný do tvaru lokomotivy. Zájemci, kteří nádraží navštíví ve večerních hodinách, mohou spatřit celou zahradu nasvětlenou. Od roku 2012 je muzeum expozice železnice zařazeno do sítě regionálních muzeií. „Expozice je doplněna o stručnou historii trati, vedoucí z moravského Kostelce do jihočeských Slavonic, původně propojené do rakouského Waidhofenu," uvedl Holoubek. Dále je možné v muzeu najít železniční petrolejky, razítka, odznaky, grafikon z roku 1898 nebo dobové fotografie.

ZUZANA MUSILOVÁ, JANA KODYSOVÁ