„Vše pokračuje podle plánu,“ řekl vedoucí odboru rozvoje a územního plánování Vladimír Švec. Na místě už jsou hotové demolice objektů a dokončují se zemní práce. „Postupně se pak také zahajují práce na komunikacích a ve výpravní budově Českých drah,“ doplnil Švec.

V rámci akce, kdy se autobusové nádraží přesunuje do těsného sousedství vlakového, došlo i k rekonstrukci dvou autobusových zastávek ve městě. „Na stavbě se zatím nevyskytly žádné komplikace,“ pochlubil se vedoucí odboru rozvoje a územního plánování. Výstavba nového nádraží by proto měla být dokončena v termínu, tedy k poslednímu říjnu 2010.

Po dokončení na místě vznikne šest krytých nástupních a dvě výstupní zastávky. Ve výpravní budově Českých drah vznikne čekárna se sociálním zařízením.

Vypadat by nové nádraží mělo jako před 120 lety, kdy se slavnostně otevíralo. Celkové náklady na jeho výstavbu se vyšplhají přibližně na 40 milionů korun. Stavební náklady se pohybují kolem 24 milionů korun.

Na akci kromě města přispěly devíti miliony korun i České dráhy. Telč dostala na přesun autobusového nádraží dotaci.