Tedy ve špičkách ve dvanáctiminutovém intervalu. Nyní se jezdí třeba v intervalu třináctiminutovém.

„Snažíme se postupně hromadnou dopravu ve městě zrychlovat. Preference MHD na světelných křižovatkách se osvědčila, proto chceme přejít z třináctiminutového intervalu ve špičkách na dvanáctiminutový. Jednak jde o větší četnost spojů, ale také o větší přehlednost. Šedesátka je dělitelná dvanácti beze zbytku," řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal (ODS). Jihlava preferenci MHD na křižovatkách zatím pouze testovala. „Nyní víme, že od Nového roku interval ve špičkách zkrátit půjde, nicméně musí se zkoordinovat, protože jízdní řád má vazbu na železnici a tak dále," dodal náměstek.

Kromě toho by město také rádo zřídilo takzvané expresní spoje. A to v časech, kdy Jihlavané jezdí na směny do práce a z práce. „Jedná se o linky z největších sídlišť, jako jsou třeba Březinky, Dolina či Horní Kosov. Zajíždět budou do průmyslových zón, a to jak směrem k Boschi, tak k Mokovu," uvedl Vymazal.

Požadavky vycházejí z velkého průzkumu mobility v Jihlavě, který si radnice nechala zpracovat. „Jde o to, zatraktivnit celou MHD, aby lidé přešli od toho, že v autě při cestě do práce sedí jeden člověk, a aby při cestování po městě využívali trolejbusy a autobusy," řekl primátor Jihlavy Rudolf Chloupek (ČSSD). Pro cestující do průmyslových zón by tak například odpadlo přestupování v centru města. To dopravu zrychlí.

Z dopravního průzkumu také vyplynulo, že v Jihlavě chybí některé zastávky. „Jsou to takzvané párové zastávky, například máme zastávku u Dělnického domu v Žižkově ulici, ale nemáme zastávku naproti, tedy směrem ze středu města," poznamenal náměstek Vymazal.

Jde také o zastávky meziměstských, respektive regionálních autobusů, tedy lidově řečeno modrých autobusů. Cestující by uvítali, kdyby vznikla zastávka v ulici Hradební. „Zastávka v obou směrech by měla vzniknout u brány Matky boží. Lidé nám nastupují u psychiatrické léčebny, přitom mají práci v centru města. Navíc, tam je to komplikované, protože se zde střetávají linky městské i meziměstské a navzájem se zdržují. Vybudováním zastávky v Hradební ulici by také došlo k oživení ulice Matky Boží," přiblížil náměstek primátora pro dopravu Jaroslav Vymazal.

Mezi další inovace, které město v jihlavské MHD plánuje, jsou například chytré zastávky, které mají displeje a cestujícím přesně ukazují, za kolik minut který spoj na zastávku přijede, což je pak v závislosti na sledování polohy vozidla přes satelitní systém velmi přesné. To znamená, že zaznamenají třeba i zpoždění daného spoje a dopočítají jeho přesný příjezd. Další inovací by mělo být zjednodušení některých spojů nebo širší využití Jihlavské karty, třeba její dobíjení on-line.