Do města UNESCO se totiž dostanete mnohem rychleji.

Cesta po železnici z krajského města do Telče trvá skoro hodinu a půl a nevyhnete se přestupu v Kostelci.

Zkrácení času stráveného ve vlaku by napomohla pouze výstavba nové přímé tratě.

„O zrychlení se snažíme roky, ale zatím marně,“ řekl starosta Telče Roman Fabeš.

V minulosti řešilo přímé propojení krajského města s Telčí dokonce ministerstvo dopravy.
Na výstavbu nové železnice ale nejsou peníze.

V přípravě je pouze projekt revitalizace tratě Kostelec – Jihlava. „Rekonstrukcí pak prošla zastávka Kostelec– masna a připravuje se oprava železniční stanice Kostelec,“ informoval Pavel Halla, mluvčí správy železniční dopravní cesty.

Výstavba nové přímé tratě v plánu zatím není. „Žádnou stavbu, která by se podobala tomuto záměru, v současné době nepřipravujeme,“ doplnil Halla. S touto myšlenkou by nyní muselo přijít ministerstvo nebo krajský úřad. Ten ale nic takového neplánuje. „Nevím o žádných takových úvahách,“ řekla mluvčí krajského úřadu Eva Neuwirthová.

Na řadě je Rakousko

Lidem proto nezbývá nic jiného než čekat. „Je to škoda. Přímá trať do Telče by se hodila. Kdyby se pak železnici podařilo propojit až do Rakouska, mohli bychom tam s dětmi jezdit na výlety,“ míní Kamila Rousková z Jihlavy. O propojení kolejí k našim nejbližším sousedům se uvažuje už několik let.

Telč už měla dokonce na výstavbu tratě v rozpočtu uvolněné peníze. „Nyní jsou na tahu naši sousedé. Uvidíme, jak se rakouská strana k celé věci postaví. Vím ale, že by železniční trať k našim sousedům přivítal i Jihočeský kraj,“ doplnil Fabeš.

Po výstavbě kolejí by se v dopravě ulevilo Slavonicím. Nejezdilo by přes ně takové množství nákladních aut jako nyní.

To potvrdil i starosta Slavonic Luboš Kryzan. „Pro nás by to samozřejmě přínos mělo, i když nedokážu odhadnout, jak velký,“ řekl Kryzan. „Česká strana je na prodloužení železnice do Rakouska připravena. Nyní je na řadě rakouská vláda,“ dodal starosta Slavonic.

Kdo by si ale myslel, že se celá věc s rakouskou stranou vyřeší během krátké doby, je na omylu.
Pokud vůbec k propojení železnice dojde, tak to bude nejdříve za několik let. V nejbližší době by se cestující v této souvislosti měli dočkat pouze nového jízdního řádu.

Ten začne platit od třináctého prosince. Jeho podoba se nyní připravuje. Jednotlivé změny by se veřejnost měla dozvědět na konci listopadu.
„K jakým konkrétním změnám jízdního řádu na trati Jihlava– Telč dojde, zatím nevíme,“ doplnila mluvčí krajského úřadu.

„Může jít o posun času, změnu rozsahu jednotlivých vlakových spojů, přesuny spojů mezi týdnem a víkendem a další,“ vyjmenovala Neuwirthová.