Tehdy se nejvýrazněji ukázalo, jaký potenciál má amfiteátr vedle zoologické zahrady docela snadno a jednoduše pěšky dostupný z centra Jihlavy. Nevyužitý potenciál amfiteátru, který už dávno neplní davy filmových fanoušků, pořád inspiruje. Vysočina fest je ale v tuto chvíli asi nejvýznamnějším počinem, jak tento potenciál využít a kapacitu naplnit. „Tady v jihlavském amfíku je moc příjemné prostředí, i díky tomu se nám tady hraje dobře, je to tu bezvadné," pochvaloval si třeba Karel Holas z Čechomoru po vystoupení kapely na letošním druhém ročníku Vysočina festu.

Už po loňském prvním ročníku měl důvod ke spokojenosti také Petr Burián, majitel pořádající agentury Yashica, který přiznal, že pořádání festivalu nosil v hlavě několik let. „Ale jak dynamicky rostla naše společnost, nějak na to nezbýval čas a energie," řekl loni v červenci Petr Burián.

A prozradil, co nakonec rozhodlo, že se do pořádání festivalu pustil. Překvapivě to nemělo moc společného s muzikou, ale důležitou roli hrál naopak sport, a to biatlon. „Zásadním impulsem uspořádat festival v letošním roce bylo působení naší agentury při pořádání mistrovství světa v biatlonu v Novém Městě na Moravě," přiznal v rozhovoru na www.vysocinafest.cz Petr Burián.