Celý projekt prezentoval Marek Pinkava ze Správy železnic. Hovořil o cestě z Jihlavy do Prahy nebo do Brna pod hodinu, což umožní denní dojíždění. O tom, jak budou do obou největších měst republiky jezdit vlaky každou hodinu. A také o kompatibilitě tratí pro vysokorychlostní vlaky s dnešní železnicí.

Nemluvil však o finanční stránce. Otázka na náklady na sebe nenechala dlouho čekat. „Jsou obří,“ přiznal Pinkava. „Vysokorychlostní trať jako taková mezi Prahou a Brnem má spočítané investiční náklady zhruba sto šedesát miliard. Je k tomu ještě celá řada dalších doplňků, což budou peníze navíc,“ uvedl.
Radim Brejcha rovněž ze Správy železnic pak upozornil, že by společnost mělo zajímat ne kolik stojí trať, ale na kolik vyjde uvedení do provozu. Vyslovil obavu, že ta částka nebude sto šedesát, ale tři sta miliard. „Tři sta v sobě zahrnuje poměrně velikou rizikovou přirážku,“ odvětil Pinkava závěrem.