Jak informoval radní a manažer výstavby HMA David Beke, pomocí ocelových profilů se začala pažit stavební jáma, což lze považovat za začátek stavby nové arény za necelé dvě miliardy korun. V týdnu přitom bylo třeba řešit problémy s vodou, která se na staveništi objevila. „V Jiráskově ulici bylo poškozené šoupě kanalizace. Zřejmě bylo poničené už dříve a po odbourání haly si voda našla cestu ven. Provedli jsme provizorní opravu,“ sdělil Deníku Beke.

Bagry přitom dále drtí a třídí materiál, který následně odváží nákladní auta. Něco si odnesli také fanoušci svého času nejúspěšnějšího českého klubu HC Dukla Jihlava. Sonda do bývalé ledové plochy přitom potvrdila, že jsou nad sebou historicky tři ledové plochy. „Poslední má plastové trubky, starší plochy trubky ocelové. Staré ocelové trubky jsou silnostěnné, vypadají jako lešenářské, ale se silnější stěnou. I největší bagr na stavbě měl co dělat, aby se změtí trubek prodral,“ popsal Beke.
Harmonogram bouracích prací:
zahájení bouracích prací 1. srpna 2023
vjezd do stavby, střecha stadionu s odvozem – 3 týdny; tribuny včetně základů – 3 týdny; obvodové konstrukce a základy – 3 týdny; objekt zázemí - nadzemní část – 3 týdny; objekt zázemí - podzemní část – 3 týdny; objekt restaurace - nadzemní část – 2 týdny; objekt restaurace - podzemní část – 1,5 týdne; předpokládá se souběh dvou až tří druhů činností; dokončení bouracích prací cca 30. listopadu 2023.
Příští týden by pak měla jít k zemi poslední nadzemní část zimního stadionu, na staveništi jsou připravená kropicí děla a také gumová stěna, kterou ponese mobilní jeřáb. „Když se demolují části, kde jsou cihly, omítky, je prašnost vyšší, proto je třeba více kropit,“ řekl Beke s tím, že vyšší prašnost byla v Mahlerově ulici. Tam je magistrát ochotný bavit se o příspěvku na úklid.