Východní část obchvatu Jihlavy propojí výpadovku na Třebíč s výpadovkou na Velké Meziříčí, Žďár nad Sázavou směr dálnice D1. Druhá část obchvatu přijde Kraj Vysočina na necelých dvě stě osmdesát miliónů korun bez daně. „Po intenzivních jednáních jsme získali na stavbu státní dotaci. Patří totiž mezi klíčové úseky pro přepravu nadrozměrných komponent pro stavbu dalších bloků dukovanské elektrárny,“ informoval hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek.

Projekt tří a půl kilometrového obchvatu v jeho východní větvi počítá i se stavbou dvou mostů, s podjezdem pro pěší i cyklisty do městské části Kosov. Be spolupráci s Krajem Vysočina ji zajišťuje město Jihlava. „Na východní větvi už probíhají zásadní zemní práce, skrývka ornice, přípravy vyztužených náspů. Pokračovat budeme založením a stavbou mostů, čekají nás i přeložky. Dva mosty v délce zhruba padesáti metrů stavíme přes meliorační potoky,“ popsal náměstek hejtmana pro oblast ekonomiky a dopravy Miroslav Houška.

Na obě větve Jihovýchodního obchvatu Jihlavy se Kraji Vysočina podařilo získat dotace z EU a SFDI. „Vedle jihovýchodního obchvatu Jihlavy Kraj Vysočina připravuje do několika týdnů zahájení také obchvatu Brtnice. I tato stavba je klíčová pro návoz materiálu k Dukovanům a Kraj Vysočina na ni získal státní dotaci. Předpokládaná cena téměř čtyřkilometrového obchvatu je přibližně sedm set miliónů korun,“ doplnil hejtman Schrek.

Jihovýchodní obchvat Jihlavy - část JIH

V tomto případě mluvíme o 2,4 km dlouhé jihlavské spojce na Třebíč a Znojmo. Kraj za ni zaplatí více než 600 miliónů korun s tím, že zhruba polovinu nákladů pomůže uhradit evropská unie. Dotace byla vyčerpána. Na této silniční větvi jsme postavili 6 nových mostů a u Pístova protihlukovou stěnu. Dokončení této části je plánováno na podzim letošního roku.

Jihovýchodní obchvat Jihlavy VÝCHOD

Tři a půl kilometrů dlouhý úsek obchvatu, který propojí komunikace II/405 směr Třebíč s páteřní silnicí II/602 směr Žďár na Sázavou, Velké Meziříčí směr D1. Provoz přirozeně naváže na obchvat Velkého Beranova. Projekt počítá se 2 mosty přes meliorační potoky. Využita bude technologie přepjaté železobetonové konstrukce.