Od pondělí začnou práce na opravě mostu v jihlavské Okružní ulici. Opravu, respektive výměnu, mostu budou dělníci dělat po polovinách. Projet touto frekventovanou ulicí tak bude podle města stále možné, obousměrný provoz zůstane zachovaný.

„V současné době tam pracovníci rozebírají ten dělicí pruh uprostřed. Díky tomu bude možné jezdit obousměrně. Dříve tam byly čtyři pruhy, tím, že se to rozebere a ostrůvek se odstraní, bude možné jezdit obousměrně," přiblížil náměstek jihlavského primátora pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal.

Podle něj nebudou mít problém tudy projet ani trolejbusy městské hromadné dopravy.

Vybočení MHD vadit nebude

„Kvůli trolejbusům se udělá vybočení trolejového vedení. Pracovat se bude nejdříve na jedné půlce, a poté na druhé. Nebude to taková komplikace, jako máme třeba na Jiráskově ulici, kam auto pustit nelze, tady bude zachován normální provoz," dodal Vymazal.

Průchod pod mostem však musí být po celou dobu opravy mostu uzavřen. „Zhotovitel je podle smlouvy povinen zajistit bezpečný pěší přístup k budovám základních škol v Demlově ulici například dočasným umístěním semaforu na nejbližším přechodu pro chodce před obchodním domem nebo asistencí strážníků Městské policie Jihlava. Pro zajištění bezpečné cesty dětí do školy Magistrát města Jihlavy o připravované akci informoval vedení obou škol," vyjádřil se mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.

Uzavření podchodu se však nelíbí mamince Janě Horákové. „Nevím, proč se s opravou toho podchodu nezačalo až o prázdninách, vždyť tudy chodí stovky dětí. Mezi nimi i můj desetiletý syn. Budu mít teď strach, protože ta ulice je opravdu frekventovaná. Je zvyklý od zastávky trolejbusu proběhnout podchodem a pak už jde jen kolem rybníka ke škole. Snad to tam tedy budou alespoň hlídat strážníci," řekla Horáková.

Nevyhovující technický stav

Výměnu mostu podle města vyžaduje jeho už zcela nevyhovující technický stav. „Radnice dosluhující stavbu nahradí novým mostem," informoval Tulis. Ještě před samotným zahájením opravy mostu však přišly komplikace. „Stavbu jsme předali a vzápětí se zjistilo, že mostem jsou protaženy kabely vysokého napětí. Jevilo se to jako velký problém. Nakonec se to prošetřilo a zjistilo se, že je reálné kabely přeložit tak, aby nebyla stavba nového mostu odložena," přiblížil Vymazal.

Dodavatelem stavby mostu je z výsledku výběrového řízení firma Chládek a Tintěra, Pardubice, a.s. Celkové náklady na vybudování nového mostu včetně podchodu jsou necelých dvanáct milionů korun, které budou hrazeny z rozpočtu města. Rekonstrukce mostu bude hotová do konce roku 2015.