„Pro mě je to hrob! Na konečnou zastávku jsem ještě došla a mohla jsem si ve městě nakoupit. Takhle jsem závislá na tom, kdo mi co donese,“ svěřila se důchodkyně.

Ani syn a dcera paní Vítkové to nemají jednoduché. Oba chodí s francouzskými holemi, denně váží dlouhou cestu za matkou podél rušné silnice na Znojemské ulici. „Všichni autobus postrádáme! Bydlí tu mnoho důchodců, někteří lidé ještě jezdí do práce. Byla jsem zdrcená, když mi dcera řekla, že dnes jela autobusem naposledy,“ popisuje situaci paní Vítková.

Manželé z Musilovy ulice využívali linku 5 často. „Jsme tu z toho všichni nešťastní. Stojí tu 56 řadovek, lidi tu bydlí už přes 30 roků. V zimě se tu nedá jít. Do úzké ulice s parkujícími auty pluh nezajede. Cesta kolem silnice, kde vás kamiony ohazují až na hlavu, stojí za to,“ popsali všednodenní trable.

Manželé Urbanovi z Erbenovy ulice jezdí na Sasov na chalupu. „V létě to ještě jde, ale v zimě to bude špatné. Copak nemůže autobus parkovat třeba u areálu koberců naproti bývalému supermarketu“, ptá se paní Urbanová v této souvislosti na možnou petici za obnovení provozu linky až na Znojemskou ulici.

O žádné petici ale na jihlavské radnici neví. „Asi by to ani nebyla nutná cesta, taková věc se dá projednávat standardním způsobem,“ míní Radek Tulis, mluvčí magistrátu. Výpověď zastávky přišla narychlo Zrušení konečné zastávky se nedalo předvídat. Teprve před třemi týdny firma AKI poslala Dopravnímu podniku města Jihlavy (DPmJ) výpověď zastávky.

Ten musel okamžitě vyhovět. „My se nebráníme zastavit na silnici, ale pokud jde o silnici I. třídy, musí tam být zbudovaný záliv,“ vysvětlil náměstek ředitele DPmJ Jaroslav Šetek.

Vedoucí investičního oddělení odboru rozvoje města jihlavského magistrátu Miroslav Kašík informaci doplnil: „Plánujeme prodloužení chodníku na Znojemské ulici až k provozovně firmy A je to. Cesta vede přes soukromý pozemek, potřebujeme proto stavební povolení. Až je získáme, vypracujeme plán, který může být zahrnut do rozpočtu města.“