„Lidé tam odjakživa chodili cestou od řeky, ale museli přejít trať. A to není podle správy železnice bezpečné. Proto je na cestě zátaras a na zastávku se má chodit od Helenína,“ vysvětlil starosta. „Abychom dodržovali předpisy, musíme dojet městskou hromadnou dopravou do Helenína, přejít pole, dojít na vlakovou zastávku Malý Beranov a odtud můžeme jet vlakem. To je absurdní,“ kroutil hlavou.
Starosta se věc snažil řešit se Správou železnic i na kraji, ale bezvýsledně. „Správa železnic tvrdí, že to nesplňuje normy a proto nemohou přechod otevřít. Krajský úřad řekne, že tam nejezdí tolik lidí, aby to řešili. Ale lidé tam nejezdí, protože je zastávka špatně dostupná,“ uvedl Martin Zach s tím, že například na zastávku u firmy Bosch Diesel dojede vlak z Beranova za pět minut.
Není divu, že tu občas z vlaku vystoupí někdo, kdo situaci nezná. A pak se diví. Následně začne opatrně zdolávat příkrý svah. „Chodí tam cyklisté s kolem přes rameno, ale už tudy šly i maminky s kočárky,“ překvapuje jedna z místních, která bydlí nedaleko zastávky.
Starosta by chtěl situaci vyřešit, sám si ale uvědomuje, že řešení za desítky milionů nemá smysl. Jiná možnost než investovat velké peníze však podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy není. „V úvahu by přicházelo buď nástupiště na straně obce vyložené na pilotech nebo na rozšířeném násypu, případně vybudování podchodu pod tratí v přijatelné vzdálenosti. Najít levnější řešení vzhledem k poloze zastávky možné není,“ sdělil pro Deník.
Gavenda připomněl, že Správa železnic již dříve prověřovala například i možnost přesunout zastávku do Helenína. „V obloucích trati však není dostatek místa pro vybudování nástupiště o potřebné délce,“ vysvětlil. Zároveň popřel, že by oprava beranovské zastávky byla zásadní a drahá. „Údržba spravovaného majetku je ze zákona povinností Správy železnic,“ uzavřel.