Navzdory návratu zimy si novinku zkusili hned v první den sto tři zájemci. V sobotu, kdy sněžilo, bylo třiašedesát výpůjček a v neděli čtyřiaosmdesát. V pondělí, kdy se lidé vydali opět do práce a také počasí se umoudřilo, už to bylo sto pětasedmdesát. Za první týden už je 1566 registrovaných uživatelů, 780 z nich je aktivních a dohromady už provedli 1238 výpůjček.

Jednadevadesát procent cest je přitom do čtvrt hodinky, tedy na účet města. „Lidé ve městech s bikesharingem jsou už zvyklí, že někam jdou, ale vidí kolo, tak se svezou. Jsou tam místo deseti za tři minuty a takhle si s koly ve veřejném prostoru hrají,“ popsal praxi Dan Rambousek z firmy Nextbike, která kola do krajského města Vysočiny dodala.

Jedno z padesáti stanovišť je také za Cityparkem.
VIDEO: Test sdílených kol v Jihlavě? Hlasité pípání, mdlé brzdy i utajený zvonek

Sto dvanáctka kol rozmístěných na zhruba padesátce stanovišť si rychle našla své uživatele. „Očekávali jsme, že v pěkných dnech bude na dvě stě padesát výpůjček, což by odpovídalo asi 2,2 výpůjčkám každého kola denně. Včera však byly v Jihlavě na jedno kolo jsou to více než tři výpůjčky,“ spočítal Dan Rambousek. Radní pro dopravu Jaroslav Vymazal přitom věří, že zájem bude stoupat.

Tomu pomůže nejen lepší počasí, ale také průběžné reagování na situaci ve městě. „Sledujeme, kde se kola nejvíce půjčují, kde se vrací a můžeme optimalizovat systém. Také se ptáme uživatelů, kde jim stanoviště chybí,“ řekl Dan Rambousek.

Radnici těší, že zatím nebylo potřeba řešit vandalismus ani ztracené kolo. „Ani žádné kolo nepotřebovalo zásadní servis,“ dodal Daněk. Zima těmto bicyklům v pořizovací ceně čtyři sta euro nijak nevadí, jsou na to stavěná. „Kola mají osm rychlostí a jsou vyrobená tak, aby vydržela jakékoliv počasí. Mají bytelnou konstrukci, nízký nástup, bezpečnostní prvky a košík na odložení tašky nebo nákupu,“ popsala novinku Lucie Maxová z magistátu.