„Zimní údržba začala už v říjnu a zima trvala až do konce března. Nejdražší údržba a nejvíce posypového materiálu se vysypalo v měsíci lednu a také v prosinci,“ sdělil mluvčí SMJ Martin Málek. Náročné dle vedení SMJ bylo i větší množství spadaného sněhu během několika hodin a také velmi silné mrazy.

„Tyto extrémní výkyvy počasí byly na udržení několika stovek kilometrů silnic a chodníků velmi složité. Mnohdy náš dispečink zimní údržby, který fungoval nepřetržitě 24 hodin denně, musel povolávat pracovníky již na třetí hodinu ranní do práce,“ řekl Málek. Jedině tak totiž bylo možné udržet páteřní komunikace ve městě sjízdné.

Na zimní údržbu v krajském měsrě bylo operativně připraveno nastoupit do práce až třicet pracovníků. Starali se o silnice a chodníky ve vlastnictví města Jihlavy. „Celkem zimní údržba místních komunikací stála jihlavskou radnici téměř osm milionů korun,“ dodal Málek.