Průběh letošní zimy byl totiž na odstraňování sněhu daleko náročnější než ty předešlé. „Ze začátku byla zima mírná a skoro bez sněhu. Situace se výrazně změnila od ledna do března, kdy byl spad sněhu značný a hlavně nárazový a v některých dnech dosahoval kalamitního stavu,“ popsal situaci mluvčí Služeb města Jihlavy (SMJ) Martin Málek.

Kvůli novému zákonu navíc musely služby udržovat o 50 kilometrů chodníků navíc. SMJ tak zajišťovaly sjízdnost a schůdnost vozovek, veřejných ploch, schodišť a chodníků v celkové délce 500 kilometrů. Do terénu vyjelo několik sypačů, nakladačů, nákladních vozidel, ale i čtyřkolek s pluhem, které sloužily především k úklidu chodníků.

Hlavní nápor v lednu

„Hlavní nápor na pluhování, začal až v lednu a téměř nepřetržitě pokračoval skoro až do konce března,“ vyjádřil se mluvčí SMJ.

Poté bylo nutno nasadit těžkou techniku k vyvážení sněhu a k obnově sjízdnosti komunikací nejen v příměstských částech města, ale také v samotném centru Jihlavy. „I přes nepříznivé podmínky a častějšímu spadu sněhu se dařilo udržovat sjízdnost komunikací a průchodnost chodníků. Poděkování patří také spoluobčanům za pomoc a toleranci při úklidu chodníků,“ poděkoval Málek.

Obyvatel Jihlavy Zdeněk Pech byl s prací SMJ vesměs spokojen: „Myslím, že to silničáři zvládali dobře, vzhledem k tomu, co to bylo za kalamitu. Horší je ten chodníkový zákon. To je podle mě nesmysl.“

Na území města se neudržovalo zhruba 145 úseků komunikací, které byly „označkovány“ cedulemi „V zimě se neudržuje“. Celkem SMJ umístily asi 400 těchto cedulí.
„Úseky byly vybrány pro svůj malý dopravní význam a jsou evidovány v pasportu komunikací,“ doplnil Málek.